Gala KSWe 48 w Lublinie za nami. Wydarzenie odbyło się w minioną sobotę, 27 kwietnia. Na karcie zobaczyliśmy osiem pojedynków, w tym walkę o pas tymczasowy wagi piórkowej.
Lubelska gala KSW 48 przeszła do historii pod znakiem skończeń przed czasem. Aż siedem z ośmiu pojedynków sędziowie przerywali w wyniku technicznych nokautów i tylko Gracjan Szadziński z Marianem Ziółkowskim bili się na pełnym dystansie.
KSW 48 – wyniki. Parnasse nowym mistrzem, tylko jedna walka na pełnym dystansie!
I choć takie MMA fani kochają najbardziej, gala KSW 48 nie zgromadziła tak dużej publiczności, jak można było się spodziewać. Według informacji podanej przez dziennikarza, Mariusza Wójcickiego, średnia oglądalność gali na antenach Polsatu nie przekroczyła miliona:
KSW48
POLSAT – 882 tys
POLSAT SPORT – 70 tys
POLSAT SPORT FIGHT – 30 tys— Mariusz Wójcicki (@m_wojcicki) 29 kwietnia 2019
Karta wstępna KSW 48 emitowana była wyłącznie na Polsat Sport Fight, z kolei kartę główną można było oglądać dodatkowo na Polsacie Sport oraz w paśmie otwartym. Średnia oglądalność gali wyniosła zatem 992 tysiące.
Jaki wpływ na wyniki osiągnięte przez KSW miał fakt, iż w tym samym czasie odbywał się również m.in. mecz na szczycie ekstraklasy Lechia Gdańsk kontra Legia Warszawa? Zapewne spory. Wójcicki podaje również oglądalność tego wydarzenia (poniżej). Trudno jednak ocenić, jaki procent widzów oglądałby w tym czasie MMA, gdyby nie było meczu.
Meczyki Canal+
WISŁA KRAKÓW – ŚLĄSK WROCŁAW 116 tys
PIAST GLIWICE – CRACOVIA 113 tys
POGOŃ SZCZECIN – LECH POZNAŃ 122 tys
LECHIA – LEGIA (Canal+ 184 tys) & (TVP SPORT 384 tys) & (TVP1 – 877 tys)
FC NURNBERG – BAYERN MONACHIUM 72 tys— Mariusz Wójcicki (@m_wojcicki) 29 kwietnia 2019
Galę KSW 48 oglądało zatem najmniej widzów od czasu historycznego wyniku (4 mln. 400 tys.) wykręconego przez KSW 12, czyli wydarzenia, podczas którego w MMA debiutował Mariusz Pudzianowski. Podobne do lubelskiej gali wyniki w ostatnim czasie osiągnęły jeszcze trzy inne eventy spod szyldu największej organizacji MMA w Polsce: KSW 38 (studio) oglądało średnio 1 mln. 100 tys. osób, KSW 43 (Wrocław) – 1 mln. 300 tys. widzów, zaś KSW 36 (Zielona Góra) – obejrzało średnio 1 mln. 400 tys.
Należy też pamiętać, iż na tle wspomnianych powyżej wydarzeń, karta KSW 48 uboższa była w gwiazdy organizacji, obfitowała natomiast w nowe nazwiska, przez co wzbudzała mniejsze zainteresowanie w mediach mainstream’owych. Nie miała zatem takiej promocji, jak poprzedzające ją w tym roku wydarzenie w Łodzi, czy mająca się odbyć za trzy tygodnie gala w ERGO ARENIE.
źródło: Twitter, wp.pl