Poznaliśmy szacunkowe dane sprzedaży pierwszej gali PPV organizacji UFC, na której w głównym daniu wystąpił polski akcent. W porównaniu do poprzednich eventów – sprzedaż gali jest naprawdę zadowalająca.
Według raportu przygotowanego przez Sports Business Journal, gala UFC 259, na której doszło do trzech pojedynków mistrzowskich (w tym m.in. starcia mistrz vs. mistrz z udziałem Polaka) sprzedała 800 tys. subskrypcji. Jest to naprawdę dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że odkąd amerykańska organizacja zaczęła korzystać z usług ESPN jako partnera do sprzedaży PPV oraz podniosła cenę – nawet eksponowane gale z udziałem Conora McGregora nie osiągają już tak niesamowitych wyników, jak wcześniej.
Szczegółowy raport mówi, że UFC 259 wykupiono w 600 tys. domostw w Stanach Zjednoczonych, pozostałe 200 tys. natomiast zakupiono w innych krajach. Dla porównania, gala UFC 253, na której w walce wieczoru Israel Adesanya mierzył się z Paulo Costą, a Jan Błachowicz zdobywał pas w starciu z Dominickiem Reyesem wykręciła 700 tys. sprzedaży.
Zobacz także: Jan Błachowicz po powrocie do Polski: Obrona pasa smakuje nawet lepiej, niż jego zdobycie [WYWIAD]
Wydarzenie ze stycznia, UFC 257 z udziałem wspomnianego już Irlandczyka, który mierzył się w rewanżowym starciu z Dustinem Poirierem prawdopodobnie przebiło wynik sobotniej gali dwukrotnie, sprzedając około 1,6 mln subskrypcji.
źródło: bjpenn.com