Jedni fani będą pochwalać decyzję, inni ją krytykować. Fakt jest taki, że jedna z obecnie najszybciej rozwijających się organizacji MMA na świecie, Absolute Championship Berkut (ACB), nie podpisze umowy sponsorskiej z Nike.
Już na początku tematu związanego z ACB i LGBTQ, na portalu BJPenn.com pojawiło się dość jednostronne zdanie odnośnie rosyjskiej organizacji:
Patrząc pod lupą, [ACB] przesiąka jednak nienawiścią, bigoterią i homofobią.
Za pośrednictwem mediów społecznościowych, właściciel ACB – Mairbek Khasiev – wyjaśnił wszystkim swój punkt widzenia oraz decyzję, dlaczego jego organizacja zdecydowała się odrzucić ofertę sponsoringu złożoną przez firmę Nike, czyli czołówkę w branży lekkoatletyki.
Na Instagramie pojawił się wpis przywołujący między innymi wypowiedź znanego boksera Manny’ego Pacquiao, po której to firma Nike zakończyła współpracę ze sportowcem:
„Kobiety zostały stworzone dla mężczyzn, a mężczyźni dla kobiet. Czy widzicie zwierzęta, które kopulują z osobnikami tej samej płci? Jeżeli zezwolimy na małżeństwa homoseksualne, to mężczyźni staną się gorsi od zwierząt” – powiedział Manny Pacquiao. Po tych słowach, Nike zerwało kontrakt z Mannym!!!
Przyjaciele – od kilku miesięcy prowadziliśmy negocjacje w sprawie oferty sponsorskiej pomiędzy firmą Nike a ACB. Jednak po takim kroku ze strony dobrze znanej firmy, uważam, że to poniżej naszej godności, aby mieć z nimi jakiekolwiek relacje. Dodam do tego jeszcze jedną zdanie – „Czasami diabeł się boi myśli, które ma w pier*olonej głowie”
To nie pierwszy raz, gdy Khasiev twardo stawia na swoje warunki, które często motywowane są własnymi przekonaniami i religią. Jednak znajdzie się wielu fanów, którzy popierają decyzję właściciela oraz są przeciwko sprawom LGBT.
Poza zerwaniem umowy z Mannym Pacquiao, firma Nike na inne sposoby wspiera LGBTQ i skłania się ku poprawności politycznej. Gdy w przeglądarce Google wpiszemy frazę „Nike wspiera LGBT” łatwo można znaleźć teksty mówiące między innymi o:
- nowej kolekcji Nike „Be True” – strona fpiec.pl (źródło tutaj):
Kolekcja Nike wypuszczona pod nazwą 'Be True’ ma na celu wspierać społeczność LGBT. Tęczowe motywy, róż i jednorożce spotkały się z wyjątkowo dobrym odbiorem wśród klientów marki. W kapsułowej kolekcji możemy znaleźć także koszulki, tank topy i skarpetki – wszystkie ozdobione motywami Pride, czyli trójkątami, jednorożcami czy kolorem różowym.
- wspieraniu firma Nike wspiera homo-małżeństwa – portal fronda.pl (źródło tutaj):
Łączna suma, jaką korporacja przekazała na ten cel to 280 tys. dolarów. […] „Nike Equality PAC” ma promować poparcie „małżeństw” homoseksualnych w referendum, jakie homo-lobby chce zorganizować w Oregonie. „Zdecydowaliśmy się utworzyć ‘Nike Equality PAC’ żeby Nike i pracownicy firmy, jeżeli tak wybiorą, mieli szczególną możliwość wsparcia wysiłków kampanii, która jest bezpośrednio związana z walką na rzecz równości małżeńskiej w Oregonie” – stwierdziła korporacja.
To nie pierwszy raz, gdy Nike wspiera dążenia ruchu LGBT. Już wcześniej wspierała uznanie „dyskryminacji” homoseksualizmu i gender za przestępstwo w stanie Oregon. Naciskała też na rząd federalny, by uznał „małżeństwa” homoseksualne. W swojej codziennej polityce, firma pomaga homoseksualnym pracownikom adoptować dzieci, niezależnie od tego, czy są „małżeństwem” czy nie. Pokrywa też koszty operacji zmiany płci swoich pracowników.