Gdy w ubiegłym roku bracia Fertitta sprzedali UFC za 4 miliardy dolarów cały świat mówił tylko o tym. Żadnej inne marki w historii sportu nie udało się sprzedać za większe pieniądze. Jak się jednak okazuje, to nie była najwyższa z możliwych kwot do zarobienia na sprzedaży UFC.

Po piętnastu latach pod panowaniem braci Lorenzo i Franka Fertitta UFC trafiło w ręce agencji WME-IMG. We wczorajszym wywiadzie, jakiego udzielił Dana White na UFC Fight Pass, prezydent organizacji niespodziewanie przyznał, że UFC mogło zostać sprzedane za wyższą kwotę:

Mnie nigdy nie chodziło o kasę.

wyjaśnia White

Kiedy kupiliśmy tę organizację za 2 miliony dolarów zaliczaliśmy kolejne wzloty i upadki. Mnie zawsze chodziło o wznoszenie tego na kolejny poziom.

Będę z tobą szczery. Kiedy dogrywaliśmy ten deal, pojawiło się dwóch kontrahentów z kwotami wyższymi niż oferował Ari [Emanual]. Była nawet jedna na 5 miliardów.”

Jak przekonuje White, decyzja o sprzedaży UFC agencji WME-IMG podyktowana była przede wszystkim tym, że WME miało konkretną wizję rozwoju marki. White podkreśla, że to nie pieniądze, ale właśnie gwarancja, że UFC będzie się rozwijać, zadecydowały wyborze kupca.

Jedną z milionów rzeczy, za jakie szanuję braci Fertitta jest to, że oni nie robili tego tylko dla kasy. Im naprawdę zależało na tym, aby UFC trafiło w ręce kogoś, kto może faktycznie wznieść markę na następny poziom.

Czy z perspektywy minionego roku dostrzegacie rozwój UFC, czy raczej regres? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

 

źródło: FOXSports.com