Trzy dni temu Alan Murphy, którego fani MMA w Europie (i nie tylko) kojarzą choćby z Submission Radio oraz newsów i wywiadów z gwiazdami mieszanych sztuk walki pojawiających się na Whoatv.com, ogłosił na swoim koncie na Twitterze, iż rozpoczyna współpracę z KSW.

Alan Murphy pochodzi z Irlandii. Choć nie skończył jeszcze 30 lat ma już spore doświadczenie w marketingu, sprzedaży i pracy dziennikarskiej. Od 2016 roku prowadzi własny sklep internetowy ze sprzętem dla uprawiających sporty walki. Z wykształcenia jest marketingowcem (skończył Institute of Technology Tallaght). Przygodę z pisaniem rozpoczął w 2012 roku od bloga powerhousemma.ie, który z czasem stał się jednym z najbardziej znanych w Irlandii. Rok później zaczął współtworzyć z innym brytyjskim medium WHOA TV. Materiały (newsy i wywiady) Alana mogliście zobaczyć w sieci również po historycznej gali KSW na Stadionie Narodowym.

Jego biznesowe motto jest następujące: „Jeśli chcesz osiągnąć sukces tak mocno, jak pragniesz oddychać, to wówczas ten sukces odniesiesz”.

Alan Murphy, jako nowy członek zespołu KSW, ma określone zadanie w organizacji. Właśnie o to zadanie związane z rozwojem KSW oraz wizerunek organizacji poza granicami Polski zapytaliśmy Alana w krótkim wywiadzie:

Jak to wszystko się zaczęło? Współpraca z KSW była Twoim pomysłem czy dostałeś propozycję od Martina lub Macieja?

Znałem Martina już od kilku lat. Wcześniej pracowałem dla innych mniejszych organizacji MMA i pisywałem na różnych blogach. Zdradziłem Martinowi kilka swoich pomysłów dotyczących KSW w ubiegłym roku. Okazał zainteresowanie ale, z różnych powodów, wówczas nie przypieczętowaliśmy jeszcze współpracy. Tymczasem ja byłem obecny dwa miesiące temu na KSW 39, a po kilku tygodniach Martin przywołał ponownie moje pomysły, napisał do mnie email i… oto jestem!

Jeśli była jakaś oferta od KSW, to czy potrzebowałeś dużo czasu na przemyślenie jej? Jakie za i przeciw w związku z ewentualnym dołączeniem do KSW musiałeś rozważyć?

KSW to organizacją, którą interesowałem się już wcześniej, zarówno jako fan, jak i profesjonalista. Gdy pojawiła się możliwość rozpoczęcia współpracy i dołączenia do zespołu KSW potrzebowałem może ze dwóch maili aby uzgodnić warunki umowy.

Jest bardzo wiele zalet bycia częścią tej organizacji. Pracowałem i uczestniczyłem w największych wydarzeniach MMA na całym świecie. Na własne oczy obserwowałem jak wiodący promotorzy MMA funkcjonują pod kątem organizacyjnym i jak dla mnie – KSW dorównuje im profesjonalizmem i modelem organizacyjnym wydarzeń. Brałem udział w galach KSW w Anglii i ostatnio w Polsce i musze przyznać, że porwał mnie sposób, w jaki oni organizują swoje eventy. Z niecierpliwością czekam na możliwość zdobywania doświadczenia i uczenia się od nich.   

Ale… jest jeden argument przeciw – mój polski jest koszmarny, więc muszę się w końcu zacząć uczyć nowego języka. Maciej dał mi już z tego tytułu popalić, haha.

Za jakie prace będziesz w KSW odpowiadał?

Moje główne cele to pomoc KSW w międzynarodowym rozwoju, wsparcie wzrostu świadomości marki wśród osób mówiących po angielsku poprzez tworzenie nowego kontentu, a także wprowadzenie KSW do głównych, największych mediów piszących o MMA.  Uważam, że Północna Ameryka, Wielka Brytania, Irlandia, Australia i wiele innych zagranicznych rynków stoi otworem dla KSW, które może się tam świetnie wpasować. W tych krajach jest wielu fanów sportów walki, a KSW to wyjątkowa, jedyna w swoim rodzaju oferta. Naprawdę nie ma powodu, dla którego KSW nie mogłoby znacząco się rozwinąć w tych regionach.

Czy twoje dołączenie do drużyny KSW (jako osoby znanej w międzynarodowym środowisku MMA) oznacza, że będzie więcej gal organizowanych poza granicami?

Sądzę, że KSW zaznaczyło dość wyraźnie swoją chęć zagranicznej ekspansji parę lat temu organizując z powodzeniem galę w Londynie. Ze mną czy beze mnie oczekiwałbym, że KSW będzie organizować regularnie gale poza terenem Polski. Tak dynamicznie rozwijająca się organizacja jak KSW musi cały czas iść do przodu i wzrastać, a z Martinem i Maciejem u sterów, jestem pewien, że tak właśnie będzie. Ja jestem tu po to by pomagać w tym tak, jak tyko potrafię.

Martin Lewandowski wspominał w kilku wywiadach, że KSW planuje podbić Irlandię i Anglię. Czy znane są konkretne plany KSW na najbliższe miesiące związane z galami poza granicami Polski? Z tego co wiemy ma odbyć się gala w Dublinie, w październiku. Czy jest już konkretna data tej i innych gal zagranicznych?

Informacja będzie podana już wkrótce. Zachęcam do pozostania na bieżąco ze stroną KSW i mediami społecznymi. Coś specjalnego już wkrótce!

Co, w twojej opinii decyduje o sukcesie KSW?

KSW zdominowało polską scenę. Fani w Polsce uwielbiają KSW i wszystkie gale tej organizacji udają się świetnie. Dopiero co widzieliśmy prawie 58 tysięcy ludzi na KSW 39 w Warszawie! Aczkolwiek to, co sprawdza się w Polsce niekoniecznie musi działać w innych krajach. Dlatego trzeba zbudować balans, równowagę między tym, co daje KSW sukces w Polsce a koniecznymi poprawkami oferty, które zachęcą zagranicznych fanów do udziału w galach i kupowania PPV.  

Na tle takich organizacji jak UFC, Bellator czy ACB, jakie są najmocniejsze strony KSW?

Wszystkie trzy wspomniane przez ciebie organizacje są wspaniałe, ale też mają inne strategie i tutaj ponownie muszę zauważyć, że KSW jest unikatowe. Produkt oferowany przez nich charakteryzuje wysoka jakość i rozrywka. Karty walk są tak konstruowane, że zarówno „niedzielni” fani jak i ci hardkorowi znajdą tu coś, co ich przyciągnie. A wzięcie udziału w gali KSW na żywo jest czymś wyjątkowym. Światła, montaż, muzyka, konferansjerzy oraz ceremonia otwarcia… to wszystko robi niesamowite wrażenie, a do tego dostajesz świetne walki. Jeśli bierzesz udział w wydarzeniu na żywo, to nie ma opcji, żebyś nie spędził fantastycznie czasu.

Jak, twoim zdaniem, zwyczajny fan MMA spoza Polski postrzega KSW? Co myśli o tej organizacji?

KSW ma wielki potencjał rozwojowy zagranicą. Sądzę, że przeciętny fan MMA może znać KSW, ale nigdy nie kupił jeszcze PPV. Jestem tutaj by to zmienić. Moim zdaniem ogromny odsetek fanów MMA po prostu pokocha KSW.

Dziękuję za twój czas i życzę samych sukcesów w nowej pracy!

Rozmawiała: Martyna Celuch

*** For english speakers***

Three days ago Alan Murphy, well – known to MMA fans in Europe (and beyond) thanks to powerhousemma.ie, Submission Radio or news and interviews with MMA stars, which you can find on whoatv.com, annouced on his Twitter account, that he is starting to cooperate with KSW.

Alan Murphy comes form Ireland. Although he’s not even 30 years old he already has a lot of experience in marketing, sales and journalism. Since 2016 he runs his own internet shop with eqiupment for fighters. Alan has marketing background (he gratuated Institute of Technology Tallaght).

His adventure with writting started in 2012 with an own blog: powerhouse.ie, which soon became one of the largest in its field in Ireland.  One year later Alan combined his website with another media in the UK under the name of WHOATV. You could find online some of Murphy’s news and interviews about historical event: KSW 39 at National Stadium in Warsaw.

His favourite quote in business is: „If you want to succeed as bad as you want to breath, well then you will be successful”.

Alan Murphy, as a new member of KSW team has some precise tasks in the organization. We asked him in a short interview about those tasks conected with KSW development and also about international image of this promotion.

How did it start? Did you receive an offer from Martin and Maciej or maby it was your idea?

I have known Martin for a couple of years now and I have previously worked for other smaller MMA promotions and various blogs. I had let him know about my ideas for KSW last year and he showed interest in them but, for various reasons, nothing came into fruition. I covered KSW 39 a couple of months ago and a few weeks after that event Martin revisited my ideas, sent me an email and here we are now.

If there was an offer from KSW, did you need a lot of time to think about it? What pros and cons of joining KSW team did you have to consider?

KSW has always been a promotion I have been interested in both as a fan and professionally. When this opportunity came up about me officially joining the team I think it took two emails to agree terms. 

There are so many pros to being a part of this promotion. I’ve worked and attended some of the biggest MMA shows around the world, I’ve seen first hand how the premier MMA organisations operate and to me KSW rival them in professionalism and structure to their events. I’ve attended KSW events in England and Poland now and I have been blown away by how well they run their events and I am looking forward to experiencing things from their side now.

One con though – my Polish is terrible, so now I have to start learning a new language. Maciej has already given me a tough time about this, haha. 

For what kind of work will you be responsible?

My main goal is to help KSW grow internationally and help grow the brand awareness among the English speaking world by creating some new content and pushing for coverage in some of the large MMA and main stream media outlets. North America, the UK, Ireland, Australia, New Zealand, and more are all markets I believe KSW could flourish in. 

There are fight fans in all these countries and the product KSW offers is so unique. There is no reason we can’t grow KSW’s market share significantly in each of these regions.

Does your affixture to KSW team (as you are well known with international MMA community) means, that there will be more foreign events of this organization?

I believe KSW signaled their intent of expansion into new regions a couple of years ago with the successful event in London. With or without me I would expect KSW to do regular shows outside of Poland in the future. A dynamic company like KSW needs to constantly evolve and with Martin and Maciej at the helm I am sure they will and I am here to help in any way I can.

Martin Lewandowski told once in some interview, that KSW plans to conquer Ireland and England. Are there any known plans of KSW for next months connected with event outside of Poland? As we know there might be an event in Dublin in October. Is there a precise date of it or any other foreign events?

News will be revealed real soon. Stay tuned to KSW’s website and social media. Something special is on the way.

In your opinion, what decides about KSW success?

KSW have dominated the Polish scene. The fans in Poland are so passionate about KSW and all the events there do incredibly well. We just saw nearly 58,000 fans at KSW 39 in Warsaw! However, what works in Poland does not necessarily mean it will work in other countries. So it is all about finding that balance between what makes KSW so successful in Poland and making the slight adjustments that will attract foreign fans to attend events or buy the PPV.

Against such a backdrop like UFC, Bellator or ACB what are main signature strengths of KSW?

All three promotions you’ve mentioned are great but all have different strategies and I believe KSW are unique again. The product KSW offers is about quality and entertainment. Cards are structured in a way that casual fight fans and hardcore fans will all find something to be captivated by. And to attend a KSW live in person is something special. The lights, the setup, the music, the ring announcers, and the opening ceremony all make for an amazing experience and then add the fights on top of that…. if you attend a live event there is no way you won’t have an amazing time.

In your opinion, how an ordinary MMA fan outside of Poland finds KSW? What does he think about this organization?

There is a lot of potential growth for KSW outside of Poland. I think casual MMA fans might know about KSW but have never bought a PPV. I’m here to change that. I think a high percentage of MMA fans would love KSW.

Thanks for your time and I wish you success in a new work!